Helsingin kaupunginosat Helka ry HelsinginSeutu-portaali Helsingin kaupunki
YTV Reittiopas Kaupunginkirjastot
Etusivu arrow Keskustelut
Siirry alas Vastaa viestiin
Aihe: Vs:Autovandaali Pihlajamäessä
pöyristynyt 3.5.2010 23:12
Nyt kyllä suututtaa ja pistelee vihaksi! Olen asunut Pihlajamäessä vajaan vuoden ja ihan viihtynyt ja kehunutkin ystäville. Olin vappuna pyytänyt erään ystäväni kauempaa vierailulle ja hän tulikin omalla autollaan, joka pysäköitiin Maasälväntien varteen. Auto ennätti olla yhden yösydämen parkissa ja aamulla sinne mennessä karmea näky, tuulilasi raaputettu aivan piloille juuri kuljettajan näkökentän kohdalta, ilmeisesti että haitta liikenneturvallisuudelle olisi mahdollisimman suuri. Tihutyö oli viimeistelty vetämällä syvä naarmu ja lommo vasempaan kylkeen koko mitalta. Tämä auto oli ainoa, jota oli vaurioitettu. Oliko tämä jonkinlainen vihareaktio vierasta autoa kohtaan, vai mistä tässä oli kysymys? Auto oli kyllä uusi, mutta pienehkö ja tavallinen merkki. Onko tällainen vandalismi aivan yleistä Pihlajamäessä? Uskaltavatko vieraat parkkeerata autoaan ollenkaan näille kulmille? Ystäväkään ei tohtinut jäädä pitemmäksi aikaa ja lähti pois. Kylläpä muuttuivat ajatukset masentavaan suuntaan tästä lähiöstä.

Reply Quote
vandaalit 4.5.2010 11:19
ostarille ei ainakaan kannata jättää autoaan, viime kesänä pizzeiran pitäjien auto poltettiin ja autojen ikkunoita hajotettiin. joku auto oli käännetty kyljelleenkin joskus. suosittelen jättämään auton jollekkin pihalle yöksi. tienvarteen tai ostarin lähistölle ei autoa kannata jättää!

Reply Quote
poltettu 5.5.2010 21:44
muutama vuosi sitten Kiilletiellä joku poltti hienon rättärin. Ensiksi sinne oli pari kertaa murtauduttu, mutta kun omistaja korjaisi vahingot ja edelleen piti autoa Kiilletiellä, niin kateellinen tuikkasi auton tulee. Myös töhrintää on ilmennyt.

Reply Quote
Kujakatti 9.7.2010 1:53
Tosi ikäväähän tällaiset jutut on, mutta totuus on että näitä juttuja tapahtuu muissakin lähiöissä. Todella vieraallasi oli huonoa onnea että juuri hänen auto sai kyytiä.

Itse olen asunut jo vuodesta -64 ja alan olla
"alkuperäiskansaa". Tuollaiset ilkivallanteot
ei kuitenkaan ole kovin yleisiä täällä, onneksi.
Ja ainakin täällä "saton" puolella yleensäkkin
on aika rauhallista. Mitä nyt joskus jotain pientä on tapahtunut.

Kaikesta huolimatta...hyvää ja lämmintä kesää!

Reply Quote
Siirry ylös Vastaa viestiin